torstai 22. joulukuuta 2016

TET-harjoittelija esittäytyy

Heippa kaikille!
Minä olen Janniina yhdeksänneltä luokalta Havukosken koulusta. Olen kaksi viikkoa TET- harjoittelussa Lumon kirjastossa juuri ennen joululoman alkua.

Hain kirjastoon harjoitteluun, koska pidän lukemisesta vaikka sitä ei aina ehdi tekemään koulun takia niin paljon kun haluaisin. Minusta lukeminen on kivaa ja rentouttavaa. Hyllyttäessä kirjoja olen löytänyt monia uusia kirjoja, jotka voisin lukea ja olen yrittänyt painaa niiden nimet muistiin. Minusta täällä on ollut mielenkiintoista ja kivaa työskennellä ystävällisten ihmisen kanssa. Työntekijät osaavat opastaa minua hyvin, annetuissa tehtävissä ja auttavat jos en osaa jotakin.

Olen oppinut paljon uutta kirjaston toiminnasta ja vähän muustakin. Logistiikasta olen oppinut miten kirjat lajitellaan, kun ne palautetaan kirjastoon. Olen oppinut myös varauksien merkitsemistä ja se on ollutkin minun lempipuuhaani. Aakkosiakin on tullut kertailtua moneen kertaan, sillä olen aakkostanut kirjoja hyllyille niiden omille paikoilleen. Olen myös pääsyt satupiiriin mukaan, jossa kuuntelin muiden mietteitä kirjoista, jota he olivat lukeneet. Olen saanut paketoida lahjapaperiin kirjoja, jotka olivat tarkoitettu yllätykseksi kirjan lainaajalle. Sain myös liimata eri kielten nimiä vieraskielisiin kirjoihin. Yleensä aamusta ei ollut paljoa tehtävää ja oli paljon ylimääräistä aikaa, jolloin suoristelin kirjarivejä.

Minusta TET- jakso on ollut kivaa vaihtelua tavalliselle koululle ja olen iloinen siitä, että valitsin juuri kirjaston siihen, sillä täällä Lumon kirjastossa on ollut mukavaa. Kiitän vielä kaikkia Lumon kirjaston työntekijöitä tästä kivasta kahdesta viikosta, jonka täällä tulen olemaan.

Terveisin Janniina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti